• Dit evenement is voorbij.

Communicatie en navigatie aan boord

14 april 2023, 20:0022:00

Op deze verenigingsavond gaan we met elkaar kennis en ideeën uitwisselen. Er is veel ervaring bij onze leden en we kunnen van elkaar veel opsteken. “Halen en Brengen” noemen we het.

Enkele onderwerpen zijn alvast:

• Wij zetten deze avond in met vraagstukken op het gebied van de nieuwe elektronica en navigatiemiddelen:
  • Dit jaar wijzigen bijvoorbeeld een aantal marifoonkanalen die niet op alle marifonen beschikbaar zijn: hoe kun je de marifoon aanpassen en is dit voor jou nodig.
  • Uitluisteren op de marifoon; doet u dat of laat u dat maar?
  • Welk kanaal staat altijd open op het binnenwater en welk kanaal staat open op zee of op de verkeergeleidingssector?
  • Heeft u AIS en zo ja waarom dan.
  • Staat de AIS altijd aan en zo nee, waarom dan niet.
  • Hoe lost u bij zonlicht de slechte beeldkwaliteit van een tabletscherm op?
  • Heeft u een vaste plotter en hoe bevalt die?
  • Wat zijn vooral de voordelen van de elektronische kaarten en de elektronische apps?

Zo maar wat vragen en ideeën. Wat we op deze avond hopen te bereiken is dat we elkaar goed kunnen bijpraten over de dagelijkse beslommeringen rond de niet meer weg te denken hulpmiddelen.

Uiteraard is het een open avond en kan het ook gaan over de aanpak van een timmerwerk, schilderklus, tuigage, kaarten, boekwerken etc.

Kortom: Dòòr de leden, vòòr de leden, waarbij we altijd iets van elkaar kunnen opsteken. En laten we de gezelligheid en het plezier van samenkomen en weer wat bijpraten niet vergeten. Hebt u vooraf opmerkingen of vragen dan horen we dat graag.

Graag wel even uiterlijk 12 april opgeven via deze pagina.

Datum:
14 april 2023